سیستم مدیریت نوبت دهی آنلاین

سیستم مدیریت نوبت دهی آنلاین


چکیده - در چند سال گذشته محبوبیت رزرو نوبت دهی آنلاین افزایش یافته است. بسیاری از انواع مختلف کسب و کار از نوعی سیستم مدیریت نوبت دهی آنلاین مبتنی بر وبسایت استفاده می کنند تا به کارآمدتر کردن فرآیند تنظیم نوبت دهی ها کمک کند. یک سیستم مدیریت نوبت دهی آنلاین به دانشجویان این امکان را می دهد که با مشاوران خود نوبت ثبت نام و رزرو کنند. این مقاله جزئیاتی از فرآیند توسعه یک سیستم مدیریت مبتنی بر وب نوبت دهی آنلاین برای استفاده در یک موسسه آموزش عالی را ارائه می دهد.

1 مقدمه

برنامه‌های کاربردی طراحی وب به ساده ‌سازی بسیاری از کارهایی که روزانه انجام می ‌دهیم کمک کرده‌اند و زندگی ما را آسان ‌تر کرده‌اند. این برنامه ها به طور گسترده برای کمک به ما در غلبه بر مشکلات یادگیری دانش آموزان و برنامه ریزی نوبت دهی استفاده می شوند. در گذشته، این فرآیندهای نوبت دهی به صورت دستی انجام می شد و به همین دلیل، موارد زیادی از رزرو بیش از حد یا فراموش کردن یک نوبت دهی وجود داشت که می توانست فضا را برای تعیین وقت دیگری در جای خود آزاد کند.

برای از بین بردن خطای انسانی به دلیل تنظیم نوبت دهی ها به صورت دستی، یک برنامه وبسایت ایجاد خواهد شد تا فرآیند زمان بندی را آسان تر کند. همچنین، با توجه به زندگی پرمشغله‌ای که امروزه بسیاری از ما انجام می ‌دهیم، سیستم مدیریت نوبت دهی های ملاقات آنلاین در دانشگاه کاملاً منطقی است زیرا زمان ارزشمندی را نه تنها برای دانشجویان، بلکه برای اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد می ‌کند.

هدف این مقاله توسعه و ارزیابی یک سیستم نوبت دهی آنلاین مدرس برای پروژه ‌های دانشجویان است که در آن تمام فرآیندهای نوبت دهی تأیید می‌شوند. بیشتر جنبه های مدیریت نوبت دهی ، مانند رزرو، تأیید و لغو، به طور خودکار کنترل می شوند. سیستم نوبت دهی آنلاین ما برای پروژه های دانشجویان باید بتواند کار رزرو نوبت دهی با اساتید را تسهیل کند.

Nations برنامه وب سایت را به عنوان هر برنامه ای که می تواند از مرورگر وب به عنوان مشتری استفاده کند، تعریف می کند. این برنامه می تواند ساده باشد مانند یک پانل پیام یا یک کتاب ورود بازدید کننده در یک وب سایت، یا پیچیده مانند یک پردازشگر کلمه یا یک صفحه گسترده. در مقاله پیشنهادی، یک برنامه وب جدید توسعه خواهد یافت.

توسط ASP.NET با کد پشت ویژوال بیسیک برنامه ریزی خواهد شد. یک سیستم مدیریت نوبت دهی آنلاین به دانشجویان و اساتید اجازه می دهد تا در زمان واقعی با یکدیگر تعامل داشته باشند. این نرم افزار تحت وب به دانشجویان و اساتید این امکان را می دهد تا فرآیند نوبت دهی و ثبت نام را به روشی آسان و کارآمد مدیریت کنند. این برنامه همچنین بر روی یک شبکه چند پلتفرمی راه‌اندازی می ‌شود که به کسانی که هنوز از ویندوز XP یا ویندوز ویستا استفاده می ‌کنند اجازه می ‌دهد گزارش ‌های تولید شده توسط سیستم‌ های جدید نوبت دهی را چاپ کنند.

از آنجایی که همه کامپیوترهای داخل کالج دارای ویندوز 7 نیستند، این امر از نظر مشکلات سازگاری کمک می کند. مربیان، دانشجویان و اساتیدی که از سیستم استفاده می کنند، اطلاعات را به صورت بلادرنگ دریافت خواهند کرد. در برخی از برنامه ها، سیستم باید یک شبه کار کند تا تغییراتی را نمایش دهد. با این حال، با سیستم ما، هنگامی که اطلاعات وارد شده و مراحل تأیید را طی کرد، کاربران نهایی می‌ توانند به صورت خودکار آن را مشاهده کنند.

این بدان معناست که اگر روز و ساعت یک نوبت دهی تغییر کند، پس از وارد شدن آن اطلاعات به سیستم، برای دیدن همه کاربران در دسترس خواهد بود. به این ترتیب، هنگامی که استادان تقویم خود را به روز می کنند، از آنجایی که همه چیز در زمان واقعی انجام می شود، دانش آموزان می توانند بلافاصله بدون زمان انتظار، نوبت دهی ها را برنامه ریزی کنند.

جهت سفارش داشبورد مدیریتی تماس بگیرید

برای از بین بردن اشتباهات ناشی از خطای انسانی، احساس می شود که باید از این سیستم جدید به جای سیستم دستی استفاده کرد که شامل برنامه ریزی فردی و لغو قرارها می شود. روش فعلی که فرآیند برنامه ریزی انجام می شود به شرح زیر است:

  • - دانشجویی برای درخواست نوبت دهی به دفتر می رود.
  • - یکی از کارکنان اطلاعات یک فرم زمانبندی را پایین می آورد. یک کپی از این فرم در صندوق پستی استاد قرار می گیرد.
  • - سپس هر زمان که کارکنان برای انجام آن مراجعه کنند، اطلاعات در تقویم استاد وارد می شود. این بدان معناست که حتی اگر دانشجویی ممکن است اولین نوبت دهی را درخواست کرده باشد، ممکن است تا زمانی که کارمند آن را انجام ندهد، وارد سیستم نشود. این پتانسیل وجود دارد که یکی دیگر از کارکنان با درخواست دانش آموز دیگری جای خالی را پر کند و بنابراین باعث می شود که نوبت دهی اولین دانش آموز در زمانی که نامناسب است تغییر کند.
  • - اگر برنامه ریزی مجدد برای دانش آموز اول ضروری است، کارمند باید با دانش آموز تماس بگیرد، اتفاق ناگوار را توضیح دهد و سعی کند دوباره برنامه ریزی کند.
  • - این فرآیند نوبت دهی زمان ارزشمندی را می طلبد که می تواند برای بهره وری بیشتر دانشجو، کارمند و استاد استفاده شود. مقاله به شرح زیر سازماندهی شده است: بخش 2 کارهای مرتبط را ارائه می دهد، بخش 3 نیازمندی ها و طراحی را در نظر می گیرد، بخش 4 نیز پیاده سازی و آزمایش را مورد بحث قرار می دهد و بخش 5 ارزیابی سیستم را ارائه می دهد.

2 آثار مرتبط نوبت دهی

2-1 برنامه وب نوبت دهی

اخیراً روندهای مختلفی در توسعه برنامه های کاربردی وب وجود داشته است. توسعه برنامه های کاربردی وبسایت یک زمینه سریع و همیشه در حال رشد است. جزایری گفت: برنامه های کاربردی طراحی وب سایت دارای یک رابط کاربری مبتنی بر مرورگر هستند که با کاربر در تعامل است و می تواند حجم زیادی از داده ها را مدیریت کند. آنها محبوب هستند زیرا نسخه جدیدی از برنامه را می توان بدون نیاز به نصب نسخه جدید بر روی رایانه های مشتری منتشر کرد.

این بسیار متفاوت از برنامه های دسکتاپ است که در آن یا باید یک نسخه جدید نصب شود یا باید یک پچ نصب شود. برنامه های کاربردی وب سایت یک سیستم مدیریت نوبت دهی آنلاین در یک کالج یا یک محیط دانشگاه منطقه ای با رشد سریع است زیرا روش کارآمدتری برای رسیدگی به مسائل اداری است. سیستم های مدیریت نوبت دهی آنلاین چند سالی است که وجود دارد.

آنها به طور گسترده در بیمارستان ها و مراکز مراقبت های بهداشتی به منظور پیگیری سوابق بیماران و همچنین برای برنامه ریزی نوبت دهی استفاده می شوند. اگرچه این سیستم برای یک مؤسسه آموزشی توسعه داده خواهد شد، اما به دست آوردن ایده هایی در مورد نحوه استفاده سایر حوزه های تجاری از چنین سیستم هایی مفید است. UCLA یک سیستم مدیریت داده مبتنی بر طراحی وب سایت را توسعه داد که در بیمارستان ‌های سراسر کشور استفاده می‌ شود، و اگرچه این سیستم محدودیت ‌های خود را دارد، اما هنوز عملکرد بسیار خوبی دارد.

لو و آب حمید (2007) یک سیستم مدیریت نوبت دهی به نام WBAMS را توسعه داده اند که از زبان مدلسازی وب ( (WEBML و معماری چهار لایه -.Net استفاده می کند. به گفته آنها، سیستم آنها اجازه می دهد تا زمان بندی نوبت دهی کارآمدتر و موثرتر باشد.

  • نویسندگان از شش الزام کاربردی برای توسعه سیستم مدیریت نوبت دهی آنلاین خود استفاده کردند:
  • ماژول دسترسی کاربر نوبت دهی - اجازه دسترسی به سیستم ها و همچنین ثبت نام آنلاین را می دهد.
  • ماژول نگهداری کاربر نوبت دهی - برای مدیریت و نگهداری گروه های کاربر استفاده می شود.
  • ماژول مشاوره - به مدرس اجازه می دهد تا نوبت دهی خود را مدیریت کند. مدرس ممکن است نوبت دهی ها را برنامه ریزی و لغو کند و همچنین مانع از برنامه ریزی برخی از دانش آموزان شود.
  • ماژول نوبت دهی - اینجا جایی است که دانش آموزان قرارهای خود را برنامه ریزی می کنند.
  • ماژول تنظیم تقویم - این توسط مدیر برای سفارشی کردن تقویم ها استفاده می شود.
  • الزامات غیر کاربردی نیز وجود دارد که مورد استفاده قرار می گیرد:
  • قابلیت استفاده - رابط بصری ارائه شده توسط سیستم.
  • عملکرد - با زمان پاسخگویی سیستم سروکار دارد.
  • قابلیت نگهداری - توانایی اصلاح یک جزء بدون تأثیر بر سایر اجزا.
  • نویسندگان با استفاده از این سیستم دیدگاه های مختلفی را برای دانشجویان، مدرسان و مدیران ایجاد کردند:
  • نمای وب سایت دانشجویی - این شامل یک منطقه نوبت دهی و یک منطقه دانشجویی است.
  • نمای سایت مدرس - شامل نمای سخنرانی و نوبت دهی است.
  • نمای سایت مدیر - این صفحه پیش فرضی است که کاربران هنگام ورود به سیستم می بینند.

2-2 تکنولوژی 2-0 وب سایت در نوبت دهی

یک زبان برنامه نویسی وب سایت، Web 2.0 در نتیجه ملاقات تیم O'Reilly و Media Live International نامگذاری شد. O'Reilly گفت که وب 2.0 جالب تر از قبل شده است زیرا دارای ویژگی های جدیدی است که عملکرد وب سایت ها را افزایش می دهد، مانند YouTube، Facebook.

2-2-1 مفهوم وب سایت 2-0 در نوبت دهی

2-0 وبسایت اصطلاحی است که به گروهی از فناوری ها و برنامه های کاربردی سایت جدید که منجر به تغییر در رفتار شبکه جهانی "اینترنت" شده اند، اطلاق می شود. O’Reilly وب 2.0 را به عنوان پذیرش کسب و کار در اینترنت به عنوان یک پلت فرم و استفاده از قدرت آن تعریف می کند. سایت 2.0 شامل برنامه های کاربردی مبتنی بر سایت جهانی است که دارای تعدادی ویژگی است که آن را از سایت 1.0 متمایز می کند. به عنوان مثال، به کاربران اجازه می دهد تا از برنامه هایی استفاده کنند که به مرورگر متکی هستند. بنابراین این کاربران می توانند پایگاه داده خود را در سایت تهیه کنند و همچنین می توانند این پایگاه را کنترل کنند. علاوه بر این، سایت 2.0 به کاربران اجازه می دهد تا مقادیری را به برنامه هایی که بر اساس مرورگر هستند اضافه کنند.

3 الزامات و طراحی نوبت دهی

3-1 توضیحات مورد نیاز داده ها

بسیاری از داده ها باید در یک پایگاه داده ذخیره شوند. این شامل جزئیات هر کاربر و نوبت دهی است. الزامات داده، شرح مفصلی از مدل داده ارائه می دهد که سیستم باید از آن برای انجام الزامات عملکردی خود استفاده کند. در این بخش، جزئیاتی در مورد داده های مورد نیاز و همچنین هرگونه مشکل امنیتی در مورد دسترسی به آن داده ها ارائه می دهیم.

  • - سیستم باید جزئیات اساتید، دانشجویان، پروژه ها و نوبت دهی ها را حفظ کند.
  • - اطلاعات مربوط به هر استاد و دانشجو هنگام ثبت نام ثبت می شود. اینها شناسه، نام، نام کاربری، رمز عبور، ایمیل و فعالسازی هستند.
  • - هر کاربر دارای فیلدهای فعال سازی و مسدودسازی است.
  • - هر نام کاربری نوبت دهی منحصر به فرد است.
  • - هر کاربر دارای امتیازی است که در نقش های فیلدی که امنیت را مدیریت می کنند ذخیره شده است.
  • - در دسترس بودن استاد در مدرس موجود ذخیره می شود، در حالی که دانشجو در دسترس نبودن دانشجو را ذخیره می کند.
  • - هر دانشجو می تواند پروژه خود را نزد یک مدرس ثبت کند. این شامل شناسه پروژه، شناسه مدرس، شناسه دانشجو، نام پروژه و توضیحات است.
  • - هر دانش آموز فقط یک پروژه را انتخاب می کند.
  • - قبولی دانشجو توسط مدرس در قبولی رشته در پروژه دانشجویی جدول ثبت می شود.
  • - اطلاعات ثبت شده برای هر قرار شامل شناسه قرار ملاقات، شناسه پروژه، شناسه مدرس، شناسه دانشجویی، زمان شروع، زمان پایان، مدت زمان و تاریخ است.
  • - هر نوبت دهی باید حاوی نکاتی باشد که شامل شناسه امتیاز، شناسه قرار و عنوان امتیاز می شود.
  • - هر نوبت دهی همچنین باید حاوی نتایجی باشد که شامل شناسه نتایج، شناسه نوبت دهی و عنوان نتایج است.

3.2 معماری سیستم نوبت دهی

OAMS به دانش آموزان اجازه داد تا نوبت دهی های خود را برنامه ریزی کنند، لغو کنند و ثبت نام کنند. سیستم ثبت نام نوبت آنلاین جدید توسعه یافته همچنین به دانش آموزان این امکان را می دهد که از دردسرها و اشتباهاتی که در نتیجه استفاده از ثبت نام کاغذی رخ می دهد اجتناب کنند. از آنجایی که همه چیز در زمان واقعی انجام می شود، روند ثبت نام منصفانه خواهد بود و بر اساس اولین مراجعه، اولین ثبت نام انجام می شود. اجازه دادن به دانشجویان برای رزرو نوبت دهی خود با اساتید به صورت آنلاین دارای مزایای متعددی است.

  • - این سیستم بیست و چهار ساعت/ هفت روز در هفته در دسترس خواهد بود و امکان برنامه ریزی در زمانی را فراهم می کند که به بهترین وجه مناسب دانش آموز باشد.
  • - دانش آموزان می توانند در دسترس بودن استاد برای نوبت دهی ها و بر اساس آن برنامه را مشاهده کنند.
  • - استادان می توانند پس از اتمام نوبت دهی ، نتایج را اضافه کنند.
  • - تمامی فرآیندها به صورت بلادرنگ انجام می شوند که اشتباهات و خطاها را به شدت کاهش می دهد.
  • شکل 1: توانایی ها و امتیازات کاربران و عملکرد برنامه سایت.

سیستم مدیریت نوبت دهی آنلاین

ایجاد جداول پایگاه داده بر اساس ERD است. هر موجودیت به یک جدول در پایگاه داده رابطه ای تبدیل می شود. شکل 2 رابطه پایگاه داده را برای سیستم مدیریت نوبت دهی آنلاین ما نشان می دهد. نمودار نشان می دهد که هر موجودیت به یک جدول رابطه ای تبدیل می شود. علاوه بر این، ویژگی ها نیز به فیلدهای جدول تبدیل می شوند.

سیستم مدیریت نوبت دهی آنلاین

4 پیاده سازی و تست نوبت دهی

در این بخش صفحات پیاده سازی شده همانطور که در هنگام مرور در سیستم مدیریت نوبت دهی آنلاین مشاهده می شود نمایش داده می شود.

4.1 پیاده سازی نوبت دهی

به طور کلی پیاده سازی و توسعه یک سیستم آنلاین برای مدیریت نوبت دهی بین اساتید و دانشجویان هدف اصلی این تحقیق است. محتوای نوبت دهی این سیستم باید با نیازهای کاربران سازگار باشد. به عنوان مثال، رزرو، تایید و لغو باید در این سیستم اجرا شود. در این سامانه دانشجویان می توانند در پروژه ای نوبت دهی که توسط مدرس اضافه شده است ثبت نام کرده و به آن بپیوندند. آنها همچنین می توانند نوبت دهی با اساتید را رزرو کنند. علاوه بر این، آنها می توانند این نوبت دهی ها را مدیریت کنند. مثلاً می توانند این قرارها را لغو یا تغییر دهند. از سوی دیگر، اساتید می توانند ثبت نام کرده و پروژه های جدیدی را برای دانشجویان اضافه کنند. آنها همچنین می توانند زمان در دسترس خود را مشاهده کنند و نوبت دهی های دانش آموزان را بپذیرند. علاوه بر این، آنها می توانند نتایج را در پایان هر قرار بنویسند. اگر هر دانش آموزی بیش از 5 بار وقت خود را لغو کند، استادان می توانند از گرفتن نوبت دهی دیگر برای این دانشجو جلوگیری کنند.

4.2 شرح صفحات پیاده سازی شده نوبت دهی

در این قسمت صفحات اصلی سایت تشریح خواهد شد.

4.2.1 صفحه ثبت نام برای اینکه دانشجویان بتوانند نوبت دهی با اساتید را رزرو کنند، باید فرم های ثبت نام را تکمیل کنند که شامل:

  • - اطلاعات شخصی و تماس: نام و ایمیل.
  • - اطلاعات ورود: نام کاربری و رمز عبور.
  • - زمان در دسترس: زمان در دسترس برای اساتید و برنامه سخنرانی برای دانشجو.

اساتید می توانند با افزودن نام پروژه و توضیحات پروژه نوبت دهی ها را برای دانشجویان اضافه کنند. علاوه بر این، دانش ‌آموزان می ‌توانند نام یک مدرس را انتخاب کنند و سپس پروژه‌ای را از فهرست پروژه ‌هایی که می‌تواند توسط مدرس اضافه شود انتخاب کنند. پس از ملحق شدن دانشجو به پروژه نوبت دهی ، مدرس باید تصمیم آن دانشجو را بپذیرد تا به دانشجو اجازه دهد تا با او نوبت دهی رزرو کند.

4.2.2 صفحه رزرو نوبت دهی

دانشجویان می توانند پس از مشاهده در دسترس بودن استاد، نوبت دهی با اساتید خود را رزرو کنند. آنها می توانند تاریخ و زمان هر نوبت دهی را انتخاب کنند. علاوه بر این، آنها می توانند با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور همانطور که در شکل 3 ارائه شده است، این قرار را به تقویم گوگل اضافه کنند. با این حال، مدرس می تواند دانشجویان را از رزرو نوبت دهی با آنها به هر دلیلی محدود کند.

سیستم مدیریت نوبت دهی آنلاین

4.3 تست سیستم نوبت دهی

  • سیستم پیاده سازی نوبت دهی شده به شرح زیر آزمایش شده است:
  • - پیمایش بین صفحات آزمایش شد.
  • - ثبت نام برای مدرس و دانشجو تست شد.
  • - همه کاربران باید توسط مدیر فعال شوند تا به آنها اجازه دسترسی به سیستم مدیریت نوبت دهی آنلاین را بدهد.
  • - اضافه کردن پروژه توسط مدرس، پیوستن به پروژه توسط دانشجو و پذیرش پروژه نوبت دهی دانشجو توسط استاد مورد آزمایش قرار گرفت.
  • - رزرو، لغو و تایید بررسی شد.
  • - ورود نوبت دهی ها به تقویم گوگل بسیار خوب کار کرد.
  • - ارسال ایمیل زمانی که دانش آموز یک نوبت دهی را رزرو یا لغو می کند.
  • - ارسال یک ایمیل زمانی که مدرس یک نوبت دهی آزمایشی را تایید و لغو کرد.
  • - یادآوری ایمیل به خوبی کار کرد.
  • - توانایی استادان برای اضافه کردن امتیاز برای نوبت دهی قبل از تایید و اضافه کردن نتایج پس از اتمام به خوبی کار می کند.
  • - دانش آموز می تواند نکات و نتایج نوبت دهی ها را مشاهده کند.
  • - محدود/ بدون محدودیت دانش آموز توسط مدرس مورد آزمایش قرار گرفت.
  • - مسدود کردن و فعال سازی کاربر به خوبی کار کرد.
  • - مدیریت هدف و مدیریت تماس با ما به خوبی کار کرد.

5 ارزیابی سیستم ارزیابی نوبت دهی

پس از چند هفته استفاده از سیستم انجام شد. یک مطالعه میدانی برای مشاهده ویژگی های سیستم و استفاده کاربران انجام شد. علاوه بر این، سیستم مدیریت نوبت دهی آنلاین با یک سیستم نوبت دهی ثابت دیگر مقایسه شده است.

5.1 تست سیستم نوبت دهی

از برخی از دانش آموزان خواسته شد که به صورت انفرادی از سیستم مدیریت نوبت دهی آنلاین استفاده کنند و پرسشنامه را برای دریافت بازخورد و ارزیابی کل سیستم پر کنند.

از هر دانش آموز خواسته شد تا سناریوی زیر را بخواند و پرسشنامه را پر کند: «فرض کنید که باید یک نوبت دهی با یک مدرس رزرو کنید. شما در حال بازدید از سیستم مدیریت نوبت دهی آنلاین ما هستید. لطفاً وظایف زیر را اجرا کنید:

  • - ثبت نام.
  • - وارد سایت شوید.
  • - در سراسر سایت پیمایش کنید.
  • - پروژه خود را اضافه کنید.
  • - یک نوبت دهی با یک مدرس رزرو کنید.
  • - این نوبت دهی را لغو کنید.
  • - ایمیل خود را بررسی کنید.
  • - خروج.

5.1.1 نتایج پرسشنامه یک نظرسنجی بین 28 دانشجو انجام شد. اکثر آنها برای مدرک کارشناسی ارشد تحصیل می کردند، در حالی که 43٪ برای مدرک لیسانس همانطور که در شکل 4 نشان داده شده است. جدول 1 همچنین اطلاعات جمعیت شناختی شرکت کنندگان را نشان می دهد.

سیستم مدیریت نوبت دهی آنلاین

سوال دوم و سوم پرسشنامه مربوط به ویژگی هایی بود که در سیستم نوبت دهی تعبیه شده است. همه شرکت کنندگان گفتند که می توانند همانطور که در شکل 5 نشان داده شده است، به پروژه نوبت دهی هایی با مدرسان ملحق شوند.

سیستم مدیریت نوبت دهی آنلاین

علاوه بر این، از شرکت کنندگان پرسیده شد که آیا یادآوری ایمیل مربوط به نوبت دهی های برنامه ریزی شده یکی از مهم ترین ویژگی های این سیستم است؟ 43 درصد از آنها به شدت موافق بودند در حالی که حدود 39 درصد موافق بودند همانطور که در شکل 6 نشان داده شده است

سیستم مدیریت نوبت دهی آنلاین

6 نتیجه گیری نوبت دهی

ما احساس کردیم که توسعه یک سیستم مدیریت نوبت دهی آنلاین به دلیل روش قدیمی که در آن بسیاری از مدارس ثبت نام کرده و نوبت دهی های دانش آموزی را برنامه ریزی می کنند، ضروری است. به منظور همگام شدن با فناوری در حال رشد، ما باید به دنبال راه‌هایی باشیم که فرآیندهای خاصی را زمان‌برتر، بدون خطا و کاربرپسندتر کنیم. ما سیستم را با استفاده از ASP.NET 2008 ساخته ‌ایم. یک مطالعه میدانی برای مشاهده ویژگی‌های سیستم ما و استفاده ذینفعان انجام شده است. علاوه بر این، سیستم مدیریت نوبت دهی آنلاین ما با یک سیستم نوبت دهی ثابت دیگر مقایسه شده است.