گزارش HR و الگوهای داشبورد مدیریتی، مثال، ساختارها

گزارش HR و الگوهای داشبورد مدیریتی، مثال، ساختارها


گزارش و تحلیل منابع انسانی تضمینی برای انجام یک کار عالی در نظارت و مدیریت منابع انسانی است. گزارش ‌های منابع انسانی معقول (که گزارش‌های منابع انسانی نیز نامیده می ‌شود) به بخش منابع انسانی اجازه می ‌دهد تا به داده‌ های حیاتی و عملکرد کلیدی کارکنان داشبورد مدیریتی دسترسی داشته باشد.

با داده داشبورد مدیریتی ها، منابع انسانی می تواند ایده های روشنی در مورد تقویم، پرداخت ها، برنامه کاری، حضور و غیاب و سایر اطلاعات لازم برای تصمیم گیری آگاهانه کارکنان داشبورد مدیریتی داشته باشد. این مقاله به معرفی چیستی، چرایی و چگونگی گزارش منابع انسانی داشبورد مدیریتی عملی می‌ پردازد تا به شما در درک و به کارگیری آن در کارتان کمک کند. فقط آن را بررسی کنید!

گزارش منابع انسانی داشبورد مدیریتی چیست؟

گزارش منابع انسانی (گزارش منابع انسانی) شامل کلیه اطلاعات ضروری و جزئی کارکنان در شرکت می باشد که نمای پانوراما از فعالیت های منابع انسانی و عملکرد داشبورد مدیریتی کلی ارائه می دهد. محتوا داشبورد مدیریتی می تواند با توجه به نیاز شما انعطاف پذیر باشد. معمولاً گزارش منابع انسانی اطلاعات شخصی و عملکرد کاری کارکنان را در جلسات مختلف پوشش می دهد.

در شرایط عادی، سیستم گزارش ‌دهی منابع انسانی شامل بیش از دو گزارش ساعت فردی است، مانند گزارش‌ های مدیریت تقویم، گزارش ‌های بررسی پرداخت، گزارش‌ های برنامه کاری، گزارش‌های حضور و غیاب و غیره.

چرا به گزارش منابع انسانی داشبورد مدیریتی نیاز دارید؟

سیستم گزارش دهی منابع انسانی داشبورد مدیریتی بخشی جدایی ناپذیر از کسب و کار شما است زیرا کارکنان بزرگترین دارایی شرکت هستند. در واقع، یک سیستم گزارش دهی منابع انسانی با ساختار و عملی به عنوان پشتیبانی از استخدام، آموزش، مدیریت عملکرد داشبورد مدیریتی ، مدیریت اطلاعات کارکنان و سازماندهی رویدادهای منابع انسانی عمل می کند.

گزارش جامع منابع انسانی شرکت ها را با قابلیت های تحلیل پیش بینی کننده مجهز می کند و آنها را قادر می سازد تا رویدادهای آینده HR را پیش بینی کرده و به طور موثر برای کاهش ریسک برنامه ریزی کنند. استفاده از گزارش‌های منابع انسانی به صورت هفتگی، ماهانه و سالانه چندین دلیل قانع‌ کننده برای پذیرش داشبورد مدیریتی قدرت آنها ارائه می‌ کند:

شناسایی مشکل داشبورد مدیریتی: این گزارش‌ها ردیابی مسائل مبتنی بر تحلیل را امکان‌ پذیر می ‌سازد و شفافیت داشبورد مدیریتی را تقویت می‌ کند. مدیران و متخصصان می‌ توانند نرخ گردش مالی به ازای هر مدیر را ارزیابی کنند، به تلاش ‌های حفظ کارکنان توجه زیادی داشته باشند، و بر اساس داده‌های منابع انسانی تلفیقی که از طریق داشبورد مدیریتی شاخص کلیدی عملکرد قابل دسترسی است، بهبودهایی را اعمال کنند. این امر پاسخ ‌های سریع ‌تر به مسائل احتمالی را تسهیل می ‌کند و منجر به گزارش‌ ها و راه ‌حل‌های اطلاعات مدیریت منابع انسانی داشبورد مدیریتی بهتر می ‌شود.

مدیریت اطلاعات داشبورد مدیریتی: الگوهای ماهانه یا سالانه بینش عمیقی را در مورد پیشرفت‌های جاری در تیم‌ ها و بخش ‌ها ارائه می ‌دهند و خطراتی مانند دوره‌های جایگزین طولانی‌ مدت زمانی که یک کارمند در شرف ترک است را نشان می ‌دهند. مدیریت کارآمد اطلاعات منابع انسانی داشبورد مدیریتی برای موفقیت حیاتی است و شیوه های گزارش دهی منظم کارایی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

جهت سفارش داشبورد مدیریتی تماس بگیرید

نظارت بر منابع انسانی داشبورد مدیریتی: کسب‌ وکار داشبورد مدیریتی ها می‌ توانند معیارهای حیاتی نیروی کار را بررسی کنند، روندها و فرصت داشبورد مدیریتی ‌ها را زودتر شناسایی کنند، و قبل از اینکه بر سازمان تأثیر بگذارند، مشکلات را برطرف کنند. خودکارسازی فرآیند نظارت به متخصصان این امکان را می دهد که زمان بیشتری را به سایر وظایف و اهداف ضروری داشبورد مدیریتی اختصاص دهند.

برنامه ‌ریزی مؤثر داشبورد مدیریتی: ساختار گزارش ‌دهی منابع انسانی داشبورد مدیریتی به عنوان پایه‌ ای برای استراتژی ‌ها و ابتکارات برنامه ‌ریزی، از استخدام تا مشارکت کارکنان، با ارائه تصویری واضح و مبتنی بر داده عمل می ‌کند. این امر به تصمیم گیری آگاهانه با نتایج بلندمدت ملموس قدرت می دهد. دسترسی سریع به داده داشبورد مدیریتی ها از طریق فرآیندهای تحلیلی مدرن، برنامه ریزی مؤثرتر و استراتژیک داشبورد مدیریتی را تسهیل می کند.

پیش ‌بینی ‌کننده داشبورد مدیریتی: با تکیه بر نکته قبلی، گزارش منابع انسانی، پیش ‌بینی ‌کننده داشبورد مدیریتی را با تجزیه و تحلیل داده‌های قابل هضم همسو با اهداف کوتاه ‌مدت و بلند مدت تجاری امکان‌ پذیر می ‌کند. اتخاذ تصمیمات دقیق و آگاهانه با پشتوانه داده های بصری با کیفیت منجر به بهبود عملکرد داشبورد مدیریتی می شود. معرفی تجزیه و تحلیل پیش بینی در منابع انسانی و سایر حوزه های شرکتی، تصمیم گیری را تسریع کرده و کارایی داشبورد مدیریتی را افزایش داده است.

ارتباطات پیشرفته داشبورد مدیریتی: انعطاف پذیری و کاربرپسند بودن گزارش های ماهانه و سالانه منابع انسانی به همه ذینفعان در داخل و خارج از بخش منابع انسانی داشبورد مدیریتی اجازه می دهد تا ارزش را از داده ها استخراج کنند. با دسترسی به داشبورد مدیریتی های زنده در چندین دستگاه 24/7، ارتباطات در سراسر سازمان بهبود می یابد. خودکارسازی فرآیند نظارت داشبورد مدیریتی با استفاده از راه ‌حل‌های مدرن و ارائه اطلاعات از طریق داشبورد مدیریتی تلویزیون در طول جلسات منابع انسانی، ارتباطات مؤثر در تیم را تسهیل می ‌کند.

علاوه بر این، گزارش‌ های منابع انسانی نقشی اساسی در تسهیل تصمیم‌ گیری آگاهانه، اعطای بینش ‌های ارزشمند به شرکا، سرمایه ‌گذاران و ذینفعان در سازمان داشبورد مدیریتی ایفا می ‌کنند. در چشم‌ انداز دیجیتال پر سرعت امروز، برای کسب ‌وکارها ضروری است که از روش‌ های داشبورد مدیریتی مدرن که فرآیندهای منابع انسانی را تقویت می‌ کنند، استفاده کنند. ادغام تمام اطلاعات در یک پلت فرم یکپارچه، همراه با قابلیت های بصری، امکان شناسایی فوری مشکل را فراهم می کند و نیاز به جستجوی دستی اطلاعات یا غربال کردن صفحات گسترده و فایل های متعدد داشبورد مدیریتی را از بین می برد.

داشبورد مدیریتی های BI به لطف قابلیت‌ های گزارش ‌دهی مدیریتی دقیق‌ شان، ارزش قابل توجهی را در مدل‌های تجاری و صنایع مختلف ارائه می ‌کنند. این به طور خلاصه ارزش فوق العاده ای را که ارائه می دهند نشان می دهد.

انواع و نمونه گزارش های منابع انسانی داشبورد مدیریتی

در مرحله بعد، بیایید نگاهی به 4 نوع اصلی گزارش منابع انسانی بیندازیم و عملکرد آنها را روشن تر خواهید کرد. قالب ها همه با FineReport ساخته شده اند. همچنین، تعداد زیادی قالب گزارش منابع انسانی در نرم افزار داشبورد مدیریتی تعبیه شده است.

مدیریت اطلاعات شخصی داشبورد مدیریتی

در شرایط روزانه، بخش منابع انسانی قرار است اطلاعات شخصی کارمندان داشبورد مدیریتی ، به ویژه تجربه کاری و الگوهای ترک خدمت آنها را جمع آوری و جمع آوری کند. این داده داشبورد مدیریتی ‌ها می ‌توانند به منابع انسانی کمک کنند تا با پیش ‌بینی و برنامه‌ ریزی مؤثرتر، تصمیمات استخدامی بهتری بگیرند.

گزارش HR و الگوهای داشبورد مدیریتی، مثال، ساختارها

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک استخدام‌ کننده بودید و گزارش منابع انسانی نشان داد که تجربه کارکنان احتمالاً منجر به بهره ‌وری و ثبات بالاتر و در عین حال کاهش ریسک می ‌شود. پس از به دست آوردن این بینش، در تعریف استعدادهای مناسب و قرار دادن آنها در مکان مناسب داشبورد مدیریتی ، منطقی تر خواهید بود. همچنین، فرض کنید تجزیه و تحلیل منابع انسانی به شما می گوید که افراد بین 23 تا 25 سال ممکن است تمایل بیشتری به خروج برای فرصت های تبلیغاتی یا دستمزد بالاتر داشته باشند. در این صورت می توانید برای کاهش نرخ گردش مالی داشبورد مدیریتی به این گروه توجه بیشتری داشته باشید.

گزارش های منابع انسانی داشبورد مدیریتی می تواند بهترین و با ارزش ترین بینش را ارائه دهد. با چنین بینش‌هایی، تیم منابع انسانی می‌ تواند اطمینان حاصل کند که در حال ایجاد استراتژی ‌های استخدام و حفظ مناسب برای جذب کارکنان داشبورد مدیریتی واجد شرایط با هزینه کمتر هستند.

نظارت بر عملکرد عمومی داشبورد مدیریتی

بسیاری از شرکت ها به کارکنان نیاز دارند که عملکرد داشبورد مدیریتی فصلی یا سالانه ارائه دهند و بر این اساس عملکرد کلی آنها را ارزیابی می کنند. اما هنوز هم شکاف های اطلاعاتی اغلب بین تصمیم گیرندگان و کارمندان وجود دارد. چرا؟ اکثر این ارائه ها با گزارشات اسلاید یا PDF HR ثابت هستند. فرآیند نوشتن خسته کننده است و اطلاعات اغلب ذهنی و تاریخ دار هستند. به عنوان یک راه خروج، گزارش منابع انسانی داشبورد مدیریتی می تواند داده های بلادرنگ را ارائه دهد و عملکرد کاری کارکنان را با معیارهای حیاتی خاص به تصویر بکشد.

گزارش HR و الگوهای داشبورد مدیریتی، مثال، ساختارها

به عنوان مثال، تصویر بالا یک داشبورد مدیریتی برای ارائه اطلاعات کلی حضور و غیاب و حقوق نشان می دهد. همانطور که در داشبورد مدیریتی ساخته شده توسط FineReport نشان داده شده است، HR به وضوح می تواند اطلاعات ورود کارکنان را بداند. همچنین می ‌توانید معیارهای لازم دیگر مانند عملکرد فروش را برای سفارشی ‌سازی اضافه کنید. با این داده های بلادرنگ، منابع انسانی می تواند عملکرد داشبورد مدیریتی ها را به طور موثر نظارت و مدیریت کند، استخدام و ارتقاء را افزایش دهد یا از مشکلات نامطلوبی که ممکن است بر سازمان تأثیر بگذارد جلوگیری کند.

تجزیه و تحلیل بخش تقسیم شده داشبورد مدیریتی

گزارش منابع انسانی داشبورد مدیریتی نه تنها عملکرد فردی را نشان می دهد، بلکه بینش دقیقی را در مورد دستاورد های کل بخش ارائه می دهد. با تجزیه و تحلیل معیارهای کلیدی داشبورد مدیریتی ، تصمیم گیرندگان می توانند به سرعت پیشرفت را مرور کنند و ارزیابی کنند که آیا برنامه ریزی و استراتژی داشبورد مدیریتی ها کار می کنند یا خیر. از این رو، آنها می توانند به موقع ابتکاراتی را برای اتخاذ برخی انگیزه ها یا تنظیمات برای افزایش بهره وری و تضمین رشد کارآمد داشبورد مدیریتی انجام دهند.

نمایش هزینه و بررسی پرداخت

باور کنید یا نه، هزینه های استخدام شرکت اغلب بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید. بخش منابع انسانی باید تمام هزینه داشبورد مدیریتی ها را به بخش مالی گزارش کند. علاوه بر این، داشبورد مدیریتی منابع انسانی مسئول بازخورد عملکرد کارکنان و تنظیم ساختارهای حقوق و دستمزد منصفانه است. در نتیجه، داشبورد مدیریتی منابع انسانی باید داده‌ هایی مانند حقوق، مزایا، صورت‌ حساب‌ ها را از دایرکتوری‌ های مختلف جمع ‌آوری کرده و آنها را با یک فرم یکپارچه ادغام کنند. با این حال، زمان و انرژی زیادی را به خود اختصاص می دهد.

گزارش HR و الگوهای داشبورد مدیریتی، مثال، ساختارها

گزارش منابع انسانی داشبورد مدیریتی به عنوان روشی برای مرتب سازی و انعکاس تمام داده های لازم در مورد هزینه ها و پرداخت های منابع انسانی عمل می کند. تیم منابع انسانی با گزارش دهی داشبورد مدیریتی منابع انسانی به خوبی می تواند هزینه های استخدام، حقوق و پاداش ها، جریمه ها و سایر داده های مالی را به موقع جمع آوری کند. بنابراین، مدیر عامل و مدیران منابع انسانی می توانند تصمیمات و برنامه ریزی های آگاهانه تری در مورد رویدادهای منابع انسانی بگیرند.

چگونه یک گزارش کارآمد داشبورد مدیریتی منابع انسانی بنویسیم؟

قبل از شروع به طراحی گزارش های داشبورد مدیریتی منابع انسانی، باید ایده های روشنی در مورد آنچه در گزارش خود نشان دهید داشته باشید. به عبارت دیگر، شما باید محتوای گزارش را متناسب با نیازهای واقعی مخاطبان تنظیم کنید. بسته به اهداف داشبورد مدیریتی خود، می توانید اطلاعات مربوطه را در یک گزارش یا اطلاعات جداگانه در بخش های مختلف ترکیب کنید. اما به یاد داشته باشید، اطلاعات ارائه شده در گزارش در فرآیند تصمیم گیری داشبورد مدیریتی بسیار مهم خواهد بود، بنابراین مرتب کردن تمام اطلاعات لازم به صورت مختصر، واضح و قابل فهم ضروری است.

ارسال پیام های پاک

ارائه پیام های واضح در گزارش داشبورد مدیریتی منابع انسانی بسیار مهم است. همانطور که قبلاً گفته شد، باید از کنار هم قرار دادن همه چیز بدون تمرکز واضح خودداری کنید، که باعث اتلاف وقت برای جستجوی اطلاعات مورد نیاز شما می شود. تمام اطلاعات گزارش داشبورد مدیریتی باید ضروری و به هم مرتبط باشند. جدا از این، اطلاعات نمایش داده شده باید تا حدی مختصر باشد. از هرگونه اطلاعاتی که باعث گمراهی می شود باید اجتناب شود.

اطلاعات دقیق ارائه دهید و فرکانس مناسب را انتخاب کنید

بهتر است هنگام انتخاب داده داشبورد مدیریتی ها دقت کنید. هرگونه داده نادرست برای کارمندان ناعادلانه است. همچنین، به روز رسانی داده ها را برای تازه نگه داشتن آنها نادیده نگیرید. داده های ثابت و قدیمی در گزارش های منابع انسانی باعث ایجاد شکاف اطلاعاتی می شود و بر ارزیابی کارمند و بخش مربوطه تأثیر می گذارد. برخی از شرکت‌ها ترجیح می ‌دهند گزارش ‌های داشبورد مدیریتی خود را روزانه اجرا کنند، در حالی که برخی دیگر به ‌روزرسانی هفتگی را ترجیح می ‌دهند. این همه به نیاز شما بستگی دارد. انتخاب فرکانس به روز رسانی مناسب برای کشف هر گونه الگوی منفی قبل از اینکه وضعیت از کنترل خارج شود ضروری است. ما پیشنهاد می کنیم که فرکانس بیشتر از یک ماه طول نکشد زیرا ممکن است برای انجام اقدامات پیشگیرانه دیر شده باشد.

ارائه بازخورد به موقع

پس از مرتب سازی تمام اطلاعات و داده داشبورد مدیریتی ها، به شما پیشنهاد می شود که فعالانه با تصمیم گیرندگان ارتباط برقرار کنید تا در صورت لزوم، استراتژی ها را تنظیم کنید. اگر کارها خوب پیش می رود، بهتر است فرآیند و ایده های خود را به کارمندان داشبورد مدیریتی نشان دهید تا تعامل و انگیزه آنها حفظ شود.

ساختار و معیارهای گزارش دهی داشبورد مدیریتی منابع انسانی

اگرچه می ‌توانید گزارش‌های داشبورد مدیریتی منابع انسانی را مطابق با اهداف خود سفارشی کنید، برخی از شاخص ‌های کلیدی HR محور هستند و باید اندازه‌ گیری کنید. این معیارها می توانند به شما کمک کنند تا اعداد را به درستی دریافت کنید، و می توانید تجزیه و تحلیل را برای یافتن پاسخ در داده داشبورد مدیریتی ها هدایت کنید.

اطلاعات شخصی

  • سن
  • جنسیت
  • سطح تحصیلات
  • زمان از زمان استخدام/آخرین ارتقاء
  • عنوان شغلی
  • هزینه و پرداخت
  • هزینه های آموزشی
  • هزینه های استخدام
  • هزینه کار
  • مدیریت اجرایی
  • کارکنان فعال
  • ورود و خروج
  • غیبت
  • سود مالی (مانند فروش)
  • سازمان

استخدام های جدید

  • حجم معاملات
  • نرخ گردش اولیه
  • آمار استخدام

خلاصه

گزارش های داشبورد مدیریتی منابع انسانی برای یک شرکت با عملکرد خوب بسیار مهم است. گزارش داشبورد مدیریتی منابع انسانی می تواند به مدیریت منابع انسانی کمک کند تا کارکنان را بهتر نظارت و مدیریت کند و اطمینان حاصل کند که همه کارکنان درگیر هستند و برای شرکت ارزش ایجاد می کنند، نه ماهیگیری در آب های آشفته.

پیروی از این پیشنهادات ممکن است به شما در درک و طراحی گزارش های داشبورد مدیریتی منابع انسانی با کیفیت بالا کمک کند.

FineReport مورد استفاده در مقاله یک نرم افزار گزارش دهی داشبورد مدیریتی حرفه ای است که برای ایجاد و مدیریت گزارش های سازمانی طراحی شده است. این گزارش منابع انسانی شما را با فناوری های گزارش دهی پیشرفته، تجسم و اتوماسیون اصلاح می کند. می توانید آن را به صورت آزمایشی رایگان دانلود کنید.